Struktura obiektu
Tytuł:

Twórczość i kreatywność w rozważaniach psychologicznych i pedagogicznych ukierunkowanych na wspieranie kreatywności dziecka wczesnej edukacji (artykuł przeglądowy)

Tytuł publikacji grupowej:

Zeszyty Naukowe Collegium Witelona

Tytuł odmienny:

Creativeness and creativity in psychological and pedagogical considerations aimed at supporting creativity in children at the early stages of education (a review article)

Autor:

Nikitenko, Danuta

Współtwórca:

Kowal-Orczykowska, Anna. Redakcja

Temat i słowa kluczowe:

pedagogika ; pedagogika twórczości ; kreatywność ; postawa twórcza ; edukacja dziecka

Opis:

Zeszyty Naukowe Collegium Witelona, nr 44(3)/2022, s. 11-28

Abstrakt:

Twórczość jest obiektem zainteresowania wielu nauk, także pedagogiki. Każda dyscyplina rozpatruje to zjawisko z własnej perspektywy. Na gruncie pedagogiki twórczości rozumiana jest jako dyscyplina wiedzy teoretycznej i praktycznej. W zakresie wiedzy praktycznej odnosi się do kompetencji współczesnego nauczyciela i jego uczniów. Artykuł wskazuje na istotne kwestie wyprowadzające z ustaleń definicyjnych i terminologicznych pojęcia twórczości zjawisko kreatywności jako postawę człowieka twórczego. Przegląd poszczególnych stanowisk na ten temat nie jest ani pełny, ani wyczerpujący, a jedynie skoncentrowany na ustaleniu miejsca kreatywności w pedagogice twórczości oraz roli, jaką pełni w sferze nauczania i wychowania dziecka.

Wydawca:

Wydawnictwo Collegium Witelona Uczelnia Państwowa

Miejsce wydania:

Legnica

Data wydania:

2022

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

doi:10.5604/01.3001.0016.1788

Język:

pol

Powiązania:

Zeszyty Naukowe Collegium Witelona ; Zeszyty Naukowe Collegium Witelona, nr 44(3)/2022 ; Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Witelona w Legnicy

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Collegium Witelona Uczelnia Państwowa

×

Cytowanie

Styl cytowania: