Show structure

Title:

Analiza jakości wybranych systemów e-learningowych za pomocą wielokryterialnej metody analitycznego procesu decyzyjnego AHP

Group publication title:

Informatyka Ekonomiczna = Business Informatics

Creator:

Stecyk, Adam

Subject and Keywords:

AHP ; e-learning ; jakość ; szkolnictwo wyższe ; edukacja ; quality ; higher education ; education

Description:

Informatyka Ekonomiczna = Business Informatics, 2018, Nr 3 (49), s. 78-88

Publisher:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2018

Resource Type:

artykuł

Resource Identifier:

doi:10.15611/ie.2018.3.07

Language:

pol

Relation:

Informatyka Ekonomiczna = Business Informatics, 2018, Nr 3 (49)

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Title in english:

The multi-criteria analytic hierarchy process (AHP) for quality analysis of selected e-learning systems

Abstrakt:

Celem artykułu jest prezentacja raportu z najnowszych badań przeprowadzonych na Wydziale Zarządzania i Ekonomiki Usług (Uniwersytet Szczeciński) na temat analizy poziomu jakości systemów e-learningowych (LAMS i MOODLE). Analizę oparto na wielokryterialnej metodzie analitycznego procesu hierarchicznego (AHP), narzędziu służącemu do określania głównych kryteriów jakości systemów e-learningowych. Przez hierarchiczne uporządkowanie problemu możliwe jest lepsze zrozumienie poziomu jakości, kryteriów, jakie należy zastosować, a także alternatywnych rozwiązań, które należy poddać ewaluacji. Proponowaną koncepcję badawczą można wykorzystać do analizy problemów nauczania elektronicznego, takich jak jakość systemów nauczania i platform e-learning, tryby nauczania czy jakość usług. Zakładając odpowiedni (najlepszy opis charakteru edukacji i jakości) dobór cech opisowych i przekształcenie ich w realne determinanty, koncepcja AHP może być wykorzystana do poprawy decyzji dotyczących zagadnień jakości w szkolnictwie wyższym

Access Rights:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

License:

CC BY-NC-ND 3.0 PL