Struktura obiektu
Tytuł:

Innowacyjność usług badawczych w Polsce a ich efektywność dla klientów

Tytuł publikacji grupowej:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Tytuł odmienny:

Innovativeness of research services in Poland vs. their efficiency for customers

Autor:

Nowacki, Robert

Temat i słowa kluczowe:

badania marketingowe ; usługi badawcze ; innowacyjność usług badawczych ; efekty badań marketingowych ; marketing research ; research services ; innovativeness of research services ; effects of marketing research

Opis:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 525; s. 32-44

Abstrakt:

Celem artykułu jest analiza poziomu innowacyjności usług badawczych w Polsce oraz jego wpływu na ocenę korzyści osiąganych z tytułu korzystania z badań marketingowych przez przedsiębiorstwa. Podstawą rozważań są wyniki badań ilościowych prowadzonych wśród menedżerów przedsiębiorstw będących klientami firm badawczych na przełomie 2014 i 2015 roku, na próbie 505 podmiotów o różnej wielkości i reprezentujących różne branże działalności. Na podstawie wyników badań można stwierdzić, że innowacyjność usług badawczych oceniana była wysoko, co przekładało się na pozytywne postrzeganie efektów ich stosowania przez korzystające z nich przedsiębiorstwa, co zadeklarowało dziewięć na dziesięć badanych podmiotów. Podstawową korzyścią był wzrost konkurencyjności wynikający z wdrożenia wyników badań. Taką opinię wyrazili przedstawiciele co drugiego przedsiębiorstwa. Wystąpiło przy tym relatywnie niewielkie zróżnicowanie wypowiedzi w zależności od cech charakteryzujących badane podmioty

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2018

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/pn.2018.525.03

Język:

pol

Powiązania:

Badania marketingowe - rozwój metod i technik badawczych ; Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 525

Prawa:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-NC-ND 3.0 PL

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: