Struktura obiektu
Tytuł:

Real time multiple planar volume clipping based on the programmable graphics process unit

Tytuł publikacji grupowej:

Optica Applicata

Autor:

Yuan, Feiniu

Współtwórca:

Gaj, Miron. Redakcja ; Urbańczyk, Wacław. Redakcja

Temat i słowa kluczowe:

optyka ; planar volume clipping ; graphics process unit (GPU) ray casting ; single proxy plane

Opis:

Optica Applicata, Vol. 39, 2009, nr 2, s. 331-345

Abstrakt:

We propose a real time volume clipping method which is capable of using several analytical planes for virtual clipping, in order to display internal anatomical structures within volumetric data sets. A single proxy plane is used for computation of the direction of a ray that is cast from the viewpoint. Intersections between the rays and the planes are computed on graphics process unit (GPU). The start and end points for each ray are determined by analyzing relationships with the ray direction, intersections and the normal of planes. Then the volume integral is computed along the ray from the start point to the end point. To obtain immediate visual feedback of clipping effects, we implement translation and rotation of planes on GPU to interactively change the shape of clip object. At last, several experiments were performed on a standard PC with a GeForce FX8600 graphics card. Experimental results show that the method can freely clip and clearly visualize volumetric data sets at real time frame rates.

Wydawca:

Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2009

Typ zasobu:

artykuł

Źródło:

<sygn. PWr A3481II> ; kliknij tutaj, żeby przejść ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

eng

Powiązania:

Optica Applicata ; Optica Applicata, Vol. 39, 2009 ; Optica Applicata, Vol. 39, 2009, nr 2 ; Politechnika Wrocławska. Wydział Podstawowych Problemów Techniki

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Politechnika Wrocławska

×

Cytowanie

Styl cytowania: