TY - GEN N1 - Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 538, s. 164-171 N2 - Charakterystyczna dla współczesnych przedsiębiorstw chęć współdziałania, złożoność relacji i warunków, w których przedsiębiorstwa funkcjonują, wymaga konceptualizowania i nowego zrozumienia strategii w powiązaniu z aktualnymi warunkami kontekstowymi, coraz częściej bowiem mamy do czynienia z integracją konkurencji i współpracy. Takie złożone relacje odpowiadają założeniom koncepcyjnym ekosystemów biznesu, które w ostatnich latach stanowią szczególny obszar eksploracji. Celem artykułu jest omówienie strategii ekosystemu w świetle podejścia relacyjnego, gdzie ekosystem traktowany jest jako wspólnota powiązanych podmiotów, definiowanych przez swoje miejsce w sieci oraz powiązania, a także z perspektywy analizy struktury ekosystemu, a więc gdy jest on traktowany jako konfiguracja aktywności mająca związek z propozycją wartości. Opracowanie ma charakter teoretyczno-koncepcyjny, a wykorzystaną metodą badawczą jest metoda krytycznego przeglądu literatury L1 - http://www.dbc.wroc.pl/Content/63169/Juszczyk_Strategia_Ekosystemu_Biznesu_Relacje_Czy_Struktura_2018.pdf M3 - artykuł L2 - http://www.dbc.wroc.pl/Content/63169 PY - 2018 KW - strategia KW - ekosystem biznesu KW - podejście relacyjne KW - struktura KW - strategy KW - business ecosystem KW - relational approach KW - structure C1 - Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy A1 - Juszczyk, Patrycja PB - Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu C6 - Dla wszystkich zgodnie z licencją LA - pol CY - Wrocław ID - DOI: 10.15611/pn.2018.538.12 T1 - Strategia ekosystemu biznesu – relacje czy struktura? UR - http://www.dbc.wroc.pl/dlibra/publication/edition/63169 T2 - Business ecosystem strategy – relations or structure? ER -