TY - GEN N1 - Nauki Społeczne = Social Sciences, 2011, Nr 1 (3), s. 191-207 N2 - Zasadniczym tematem artykułu jest teoria osobowości K. Obuchowskiego. Z teorii tej dają się wyprowadzić interesujące wnioski dotyczące roli edukacji w kontekście czynników zawodowego bezpieczeństwa. Teoria ta poszerza znacząco zestaw czynników analizowanych w ekonomicznych ujęciach edukacji: modelu kapitału ludzkiego, modelu sygnalizacji, modelu społeczeństwa prokapitalistycznego. W artykule dostrzega się też zgodność teorii K. Obuchowskiego z określonymi koncepcjami zarządzania edukacją. L1 - http://www.dbc.wroc.pl/Content/62737/Stanczyk_Pewne_Konteksty_Procesow_Edukacji_2011.pdf M3 - artykuł L2 - http://www.dbc.wroc.pl/Content/62737 PY - 2011 KW - model kapitału ludzkiego KW - model sygnalizacji KW - model społeczeństwa prokapitalistycznego KW - human capital model KW - signalling model KW - model the pro capitalist society C1 - Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright) A1 - Stańczyk, Piotr PB - Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu C6 - Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku LA - pol CY - Wrocław T1 - Pewne konteksty procesów edukacji UR - http://www.dbc.wroc.pl/dlibra/publication/edition/62737 T2 - Education in context of professional security factors ER -