TY - GEN N1 - Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 535; s. 90-100 N2 - Wdrażanie kompleksowych działań z zakresu promocji miasta często utrudniają bariery prawne. Celem pracy jest identyfikacja oraz określenie skutków, wraz z propozycją eliminacji, głównych przeszkód prawnych pojawiających się w działaniach samorządu miejskiego w promocji turystycznej. Artykuł opiera się na analizach empirycznych prowadzonych przez osoby zatrudnione w działach turystyki urzędów miast oraz wywiadach z przedstawicielami organizacji turystycznych. Zidentyfikowane bariery wymagają zmian legislacyjnych bądź nowych uregulowań prawnych, wykładni prawa oraz kreatywności w znajdowaniu rozwiązań. Barierą prawną w obrębie marketingu terytorialnego i promocji może być zarówno rygoryzm regulacji, jak i ich zbytnia liberalizacja. Należy szukać możliwości delegowania zadań do samorządu gospodarczego, przemysłu turystycznego czy ROT/LOT, natomiast działania związane z finansowaniem działań promocyjnych – ukierunkowywać na współpracę i partnerstwo publiczno-prywatne. L1 - http://www.dbc.wroc.pl/Content/60767/Krukowska_Bariery_Prawne_w_Zarzadzaniu_Marketingiem_Terytorialnym_2018.pdf M3 - artykuł L2 - http://www.dbc.wroc.pl/Content/60767 PY - 2018 KW - promocja turystyczna KW - jednostki samorządu terytorialnego KW - prawo KW - tourist promotion KW - local government units KW - law C1 - Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy A1 - Krukowska, Renata A1 - Haponiuk, Iwona Ewa PB - Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu C6 - Dla wszystkich zgodnie z licencją LA - pol CY - Wrocław ID - DOI: 10.15611/pn.2018.535.08 T1 - Bariery prawne w zarządzaniu marketingiem terytorialnym w miastach UR - http://www.dbc.wroc.pl/dlibra/publication/edition/60767 T2 - Legal barriers in city’s tourism promotion management ER -