TY - GEN N1 - Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 533; s. 141-148 N2 - Cele artykułu to prezentacja i ocena znaczenia zachowań konsumenckich dla możliwości wdrożenia gospodarki obiegu zamkniętego dążącej do zmniejszenia negatywnego oddziaływania procesów produkcyjnych i konsumpcyjnych na środowisko naturalne poprzez tworzenie zamkniętych pętli obiegu surowców. W artykule zastosowano analizę dostępnej literatury przedmiotu, raportów tematycznych oraz danych statystycznych. Wykorzystano również badania gospodarstw domowych województwa śląskiego. Uznano, że dla praktycznej implementacji gospodarki obiegu zamkniętego zasadnicze znaczenie mają trzy płaszczyzny aktywności konsumenckiej: grupa I obejmująca postawy i zachowania związane z decyzją o zakupie; grupa II, odnosząca się do postaw i zachowań dotyczących już zakupionych produktów, np. decyzji związanych z ich naprawą i dalszym użytkowaniem oraz tendencji w tym zakresie; grupa III dotycząca sposobów postępowania z odpadami pokonsumpcyjnymi (analizowano tendencje dotyczące recyklingu na podstawie badań przeprowadzonych wśród gospodarstw domowych województwa śląskiego). L1 - http://www.dbc.wroc.pl/Content/60735/Lorek_Znaczenie_Postaw_i_Zachowan_Konsumentow_w_Ksztaltowaniu_Gospodarki_2018.pdf M3 - artykuł L2 - http://www.dbc.wroc.pl/Content/60735 PY - 2018 KW - gospodarka obiegu zamkniętego KW - zachowania konsumentów KW - województwo śląskie KW - circular economy KW - consumer behaviour KW - Silesian Voivodeship C1 - Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy A1 - Lorek, Agnieszka PB - Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu C6 - Dla wszystkich zgodnie z licencją LA - pol CY - Wrocław ID - DOI: 10.15611/pn.2018.533.14 T1 - Znaczenie postaw i zachowań konsumentów w kształtowaniu gospodarki obiegu zamkniętego UR - http://www.dbc.wroc.pl/dlibra/publication/edition/60735 T2 - The importance of consumer attitudes and behaviours in shaping the circular economy ER -