TY - GEN N1 - Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 530; s. 108-116 N2 - Czynnikiem rozwoju relacji między przedsiębiorstwami i klientami jest obecnie doskonalenie interaktywności Internetu. Crowdfunding, rozumiany jako demokratyczna cyfrowa metoda finansowania projektów biznesowych i społecznych, w swoim rozwoju korzysta z nowych technologii komunikacyjnych. Celem artykułu było zaprezentowanie cech rozwoju crowdfundingu jako miejsca i okazji do uzewnętrznienia prospołecznych i prośrodowiskowych postaw konsumentów idei związanej ze wspomaganym obiektem oraz korzystających z ekonomicznych i społecznych wartości (użyteczności) wynikających z uczestnictwa w nowo powstałej społeczności internetowej. L1 - http://www.dbc.wroc.pl/Content/59645/Iwankiewicz-Rak_Crowdfunding_Przyklad_Spolecznego_Wspoldzielenia_2018.pdf M3 - artykuł L2 - http://www.dbc.wroc.pl/Content/59645 PY - 2018 KW - crowdfunding KW - finansowanie społecznościowe KW - platforma crowdfundingowa KW - social financing KW - crowdfunding platform C1 - Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy A1 - Iwankiewicz-Rak, Barbara A1 - Mróz-Gorgoń, Barbara PB - Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu C6 - Dla wszystkich zgodnie z licencją LA - pol CY - Wrocław ID - DOI: 10.15611/pn.2018.530.10 T1 - Crowdfunding – przykład społecznego współdzielenia UR - http://www.dbc.wroc.pl/dlibra/publication/edition/59645 T2 - Crowdfunding − an example of social sharing ER -