TY - GEN N1 - Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 526; s. 290-299 N2 - Postępowanie konsumenta na rynku kinematografii jest efektem jego upodobań i preferencji. Konieczność ciągłego badania preferencji, potrzeb i postaw konsumentów wynikaze zmian (ilościowych i jakościowych) zachodzących na rynku. Problem preferencji i postaw konsumentów na rynku kinematografii jest o tyle złożony, że dotyczy zarówno filmu,jak i kina, w którym konsument ogląda dany film. Celem artykułu jest próba wskazania możliwości wykorzystania skal nominalnych i porządkowych do badania preferencji i postaw konsumentów wobec kina i filmu. W artykule wykorzystano własne wyniki badań bezpośrednich. Wyniki uzyskane z wykorzystaniem skali nominalnej przedstawiają postawy konsumentów co do kina jako sposobu spędzania wolnego czasu, postawy wobec zachowania się innych osób w kinie oraz preferencje co do wyboru filmu. Wyniki uzyskane z wykorzystaniem skali porządkowej prezentują ocenę funkcjonowania kin oraz wyświetlanych produkcji filmowych L1 - http://www.dbc.wroc.pl/Content/58443/Wolny_Preferencje_i_Postawy_Konsumentow_Wobec_Kina_i_Filmu_2018.pdf M3 - artykuł L2 - http://www.dbc.wroc.pl/Content/58443 PY - 2018 KW - preferencje KW - postawy KW - konsument KW - kino KW - preferences KW - attitudes KW - customer KW - cinema C1 - Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy A1 - Wolny, Robert PB - Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu C6 - Dla wszystkich zgodnie z licencją LA - pol CY - Wrocław ID - DOI: 10.15611/pn.2018.526.26 T1 - Preferencje i postawy konsumentów wobec kina i filmu UR - http://www.dbc.wroc.pl/dlibra/publication/edition/58443 T2 - Preferences and consumer attitudes to the cinema and films ER -