TY - GEN N1 - Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 526; s. 278-289 N2 - Elementem coraz częściej wykorzystywanym w realizacji polityki zarządzania jednostkami terytorialnymi, np. miastami, są festiwale plenerowe organizowane i współfinansowane przez władze miasta. Funkcje kulturalne i rozrywkowe miasta odgrywają coraz większą rolę w przyciąganiu turystów, są także elementem budowania tożsamości miasta. W artykule zaprezentowano metodologię badań publiczności festiwali plenerowych. Przedstawiono także wyniki badań ilościowych publiczności czterech festiwali plenerowych zorganizowanych w Lublinie w roku 2017. Wyniki pokazują typowego uczestnika festiwali plenerowych, strukturę publiczności, znaczenie festiwali dla rozwoju miasta oraz ocenę badanych festiwaliplenerowych przez publiczność. W efekcie daje to podstawy do oceny poszczególnych wydarzeń oraz określenia skuteczności realizacji przez miasto jednego z priorytetów w strategii rozwoju L1 - http://www.dbc.wroc.pl/Content/58442/Lipowski_Festiwale_Plenerowe_Jako_Element_Realizacji_Strategii_2018.pdf M3 - artykuł L2 - http://www.dbc.wroc.pl/Content/58442 PY - 2018 KW - festiwal KW - wydarzenia kulturalne KW - turystyka KW - marketing miast KW - festival KW - cultural events KW - tourism KW - city marketing C1 - Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy A1 - Lipowski, Marcin PB - Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu C6 - Dla wszystkich zgodnie z licencją LA - pol CY - Wrocław ID - DOI: 10.15611/pn.2018.526.25 T1 - Festiwale plenerowe jako element realizacji strategii rozwoju miasta Lublina UR - http://www.dbc.wroc.pl/dlibra/publication/edition/58442 T2 - Open-air festivals as an element of the Lublin city development strategy ER -