TY - GEN N1 - Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 526; s. 118-132 N2 - W pracy analizowano modele biznesowe największych polskich przedsiębiorstw oraz wybranych firm o największej dynamice wzrostu wartości. Celem pracy było wskazanie, jak stosowane modele biznesowe wpływały na wzrost wartości firm. Badane przedsiębiorstwa osiągnęły dużą wartość majątku i wysoką dynamikę jego wzrostu, głównie dzięki unikatowej propozycji wartości. Większość uzyskanych efektów w zakresie oferowanej odbiorcy wartości wiązała się ze stosowaniem innowacji. W pierwszej grupie podmiotów dominujące znaczenie dla szybkiego i trwałego wzrostu wartości przedsiębiorstwa miały: wzrost organiczny osiągnięty dzięki umiejętnemu pozyskiwaniu kapitału, przejęcia innych firm, tworzenie własnych firm, szybka internacjonalizacja. W drugiej grupie do najważniejszych komponentów modelu biznesowego zaliczono umiejętność pozyskiwania finansowania, wykorzystywania trendów społecznych, innowacje produktowe, unikatowe kompetencje umożliwiające wchodzenie na rynki zagraniczne L1 - http://www.dbc.wroc.pl/Content/58411/Zabinski_Model_Biznesowy_a_Wzrost_Wartosci_Przedsiebiorstwa_2018.pdf M3 - artykuł L2 - http://www.dbc.wroc.pl/Content/58411 PY - 2018 KW - zarządzanie wzrostem wartości KW - wartość dla klienta KW - model biznesowy KW - internacjonalizacja KW - business models of the company KW - increase in the value of the company KW - marketing KW - innovations C1 - Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy A1 - Żabiński, Ryszard PB - Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu C6 - Dla wszystkich zgodnie z licencją LA - pol CY - Wrocław ID - DOI: 10.15611/pn.2018.526.11 T1 - Model biznesowy a wzrost wartości przedsiębiorstwa UR - http://www.dbc.wroc.pl/dlibra/publication/edition/58411 T2 - Business model versus an increase in the value of enterprise ER -