TY - GEN N1 - [w:] Ekonomia i międzynarodowe stosunki gospodarcze / pod red. Aleksandry Kuźmińskiej-Haberli. - Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2022, s. 11-24 N2 - Budowanie tożsamości marki jest kluczowym elementem mogącym stanowić o sukcesie przedsiębiorstwa. Producenci samochodowi w celu oddziaływania na grupy docelowe wykorzystują takie elementy, jak m.in. kolor, symbole, nazwy czy hasła reklamowe. Pragną tym podświadomie wpły-wać na potencjalnych klientów. Dokonując przeglądu ofert samochodów osobowych wybranych ma-rek motoryzacyjnych, można wyróżnić rozmaite strategie budowania tożsamości przedsiębiorstwa. Jest to zależne od segmentu pojazdów oraz celów strategicznych firmy. Marki pragnące być postrzega-ne jako sportowe wykorzystują takie elementy, jak kolor czerwony oraz ukazywanie w działaniach mar-ketingowych elementów toru wyścigowego. Natomiast marki oferujące samochody terenowe oraz segmentu SUV wykorzystują do budowania tożsamości elementy dzikiej natury oraz odwołują się do użyteczności i wszechstronności pojazdów. Niezwykle często budowana tożsamość nie odzwierciedla realnych osiągów pojazdów ani ich specyfikacji technicznej. Celem artykułu jest ukazanie niejednorod-nych koncepcji kreowania tożsamości marki wśród podmiotów z branży motoryzacyjnej. Gwoli wypeł-nienia celu artykułu sformułowano dwa pytania badawcze: Czy definicja tożsamości marki jest jedno-rodna? Jak segment oraz cena oferowanych pojazdów wpływają na strategie budowania tożsamości marki samochodowej? Metoda badawcza wykorzystana w niniejszym artykule to analiza literatury przedmiotu. Wykorzystane dane pochodzą m.in. od producentów samochodowych oraz z literatury przedmiotu. L1 - http://www.dbc.wroc.pl/Content/120647/Majewska_Budowanie_tozsamosci_wybranych_marek.pdf M3 - rozdział L2 - http://www.dbc.wroc.pl/Content/120647 PY - 2022 KW - tożsamość marki KW - wizerunek KW - motoryzacja KW - brand identity KW - image KW - automotive C1 - Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy A1 - Majewska, Julia A2 - Aleksandra Kuźmińska-Haberla. Redakcja PB - Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu C6 - Dla wszystkich zgodnie z licencją LA - pol CY - Wrocław ID - 10.15611/2022.29.9.01 T1 - Budowanie tożsamości wybranych marek samochodowych UR - http://www.dbc.wroc.pl/dlibra/publication/edition/120647 T2 - Building a Brand Identity of Selected Car Brands ER -