TY - GEN N1 - Nauki Inżynierskie i Technologie = Engineering Sciences and Technologies, 2019, Nr 1 (32), s. 39-57 N2 - Gastronomia odgrywa coraz większą rolę w kreowaniu atrakcyjności turystycznej współczesnych miast. Przedsiębiorstwa gastronomiczne stoją przed wyzwaniem sprostania oczekiwaniom turystów, którzy często postrzegają atrakcyjność turystyczną miasta przez pryzmat usług żywieniowych. Celem pracy była analiza preferencji żywieniowych turystów krajowych i ocena bazy gastronomicznej we Wrocławiu w kontekście zaspokojenia oczekiwań turystów. W badaniach ankietowych wzięło udział 210 respondentów, którzy odwiedzili Wrocław oraz korzystali w tym mieście z usług gastronomicznych. Z przeprowadzonego badania wynika, że turyści przy wyborze miejsca wyżywienia zwracają uwagę na smak (jakość) posiłków, przystępne ceny oraz szybkość obsługi. W wyniku przeprowadzonej analizy i oceny badań stwierdzono, że baza gastronomiczna w centrum miasta odznacza się dużym potencjałem, pozwalającym na zaspokojenie oczekiwań turystów krajowych L1 - http://www.dbc.wroc.pl/Content/109607/Slowinska_Lesiow_Preferencje_i_zachowania_turystow_krajowych_na_rynku.pdf M3 - artykuł L2 - http://www.dbc.wroc.pl/Content/109607 PY - 2019 KW - gastronomia KW - turystyka miejska KW - turyści krajowi KW - żywienie KW - badania ankietowe KW - gastronomy KW - urban tourism KW - domestic tourists KW - nutrition KW - survey research C1 - Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy A1 - Słowińska, Magdalena A1 - Lesiów, Tomasz PB - Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu C6 - Dla wszystkich zgodnie z licencją LA - pol CY - Wrocław ID - DOI: 10.15611/nit.2019.1.03 T1 - Preferencje i zachowania turystów krajowych na rynku gastronomicznym na przykładzie Wrocławia UR - http://www.dbc.wroc.pl/dlibra/publication/edition/109607 T2 - Preferences and behavior of domestic tourists on the gastronomic market taking the example of Wrocław ER -