@misc{Nawrocka_Elżbieta_Ocena_2020, author={Nawrocka, Elżbieta}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2020.5.09}, year={2020}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2020; vol. 64, nr 5, s. 120-135}, language={pl}, abstract={Celem artykułu jest ocena działań marketingowych marek na wybranym portalu społecznościowym z punktu widzenia zaangażowania odbiorców. Ewaluacji poddano działania marketingowe na poziomie operacyjnym z zakresu promocji sprzedaży, prowadzonych na Facebooku przez dwie wybrane marki odzieżowe – House i Orsay. W artykule zastosowano metodę ilościowej analizy treści, połączoną ze wskaźnikami zaangażowania internautów w interakcję z daną marką. Zastosowano trzy wskaźniki, które mówią o faktycznym ich zainteresowaniu danym postem – (1) polubienie (like), (2) komentarz oraz (3) udostępnienie. Wykorzystano również analizę porównawczą w czasie, obserwacje prowadzono w dwóch okresach, tj. od 01.04.2017 r. do 30.04.2017 r. i od 31.01.2020 r. do 29.02.2020 r. Na podstawie wyników badań można stwierdzić, że treści zamieszczane przez obie marki są bardzo atrakcyjne dla internautów i wywołują znaczne ich zaangażowanie. Zaobserwowano także duże zmiany w czasie w działaniach menedżerów marek na wybranej platformie społecznościowej. Wyniki badań charakteryzują się użytecznością i mogą zostać wykorzystane w procesie zarządzania marketingiem marki}, title={Ocena wykorzystania portalu społecznościowego w marketingu marki}, type={artykuł}, }