@misc{Czernichowski_Konrad_Globalny_2019, author={Czernichowski, Konrad}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2019.3.02}, year={2019}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2019; vol. 63, nr 3, s. 19-28}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, abstract={Napoje energetyzujące są obecne na rynku światowym od 50 lat. Branża FMCG (produktów szybkozbywalnych) należy do jednych z najtrudniejszych pod względem wejścia na rynek z powodu bardzo dużej konkurencji. Sprzedaż napojów energetyzujących jest szczególnie uzależniona od zadowolenia masowego klienta. Celem niniejszego artykułu jest identyfikacja czynników pozwalających na wprowadzenie na wymagający rynek nowej marki przy uwzględnieniu panujących negatywnych opinii na temat szkodliwości tego produktu dla zdrowia oraz w warunkach konkurencji monopolistycznej. Dokonano przeglądu literatury oraz przeprowadzono wywiad pogłębiony z założycielami, właścicielami i menedżerami polskiej spółki Mutalo Group, która dostarcza napój energetyzujący Kabisa do Afryki. Za główny czynnik sukcesu uznano odpowiednią dyferencjację produktu, mającą na celu zdobycie przewagi konkurencyjnej nad markami globalnymi}, title={Globalny rynek napojów energetyzujących}, type={artykuł}, keywords={napoje energetyzujące, napoje energetyczne, branża FMCG, Afryka, konkurencja monopolistyczna, energy drinks, FMCG sector, Africa, monopolistic competition}, }