@misc{Czarniecka-Skubina_Ewa_Turystyka_2018, author={Czarniecka-Skubina, Ewa and Głuchowski, Artur}, identifier={DOI: 10.15611/nit.2018.1.02}, year={2018}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Nauki Inżynierskie i Technologie = Engineering Sciences and Technologies, 2018, Nr 1 (28), s. 23-31}, language={pol}, abstract={Celem pracy było przedstawienie turystyki gastronomicznej w Polsce, w tym faktów i mitów dotyczących tego segmentu turystyki. Zaprezentowano możliwości wykorzystania różnych jej form przez przewodników turystycznych w regionie. Oferta turystyki gastronomicznej w Polsce jest bogata i zróżnicowana (kuchnia regionalna i kuchnia międzynarodowa). Polską gastronomię cechuje tradycyjna gościnność, wysoka jakość usług w znacznym odestku obiektów oraz wykorzystanie polskich produktów żywnościowych. Mitem jest jednak dostępność informacji na jej temat dla potencjalnych odbiorców. Brakuje zwłaszcza ofert w języku obcym. Jest to prawdopodobnie związane z niedostateczną ilością środków finansowych przeznaczonych na promocję wśród turystów. Lokalni przewodnicy mogliby się włączyć w działania promocyjne swojego regionu, promując nie tylko zabytki i krajobraz, ale również regionalne kulinaria. Niezbędne wydają się szkolenia dla przewodników i przygotowanie w regionach ofert pakietów turystycznych z tego zakresu}, title={Turystyka gastronomiczna – fakty i mity}, type={artykuł}, keywords={turystyka, gastronomia, oferta, mity, fakty, tourism, gastronomy, offer, myths, facts}, }