@misc{Zakrzewska-Bielawska_Agnieszka_Eksperci_2018, author={Zakrzewska-Bielawska, Agnieszka}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2018.538.39}, year={2018}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 538, s. 477-489}, language={pol}, abstract={Współcześnie odrzuca się ideę atomizacji przedsiębiorstw i postrzega sią je jako byty osadzone w relacjach międzyorganizacyjnych i ich układach, obejmujących kontakty społeczne, zawodowe oraz relacje wymiany. Relacyjny kontekst zarządzania strategicznego skłania tym samym do badań nad istotą strategii relacyjnej przedsiębiorstw. Jednak, pomimo wysokiej intensywności badawczej w obszarze relacji międzyorganizacyjnych i ich układów (w postaci diad i sieci), relacyjna strategia firmy nie została dotychczas jednoznacznie zdefiniowana ani na ontologicznym, ani na epistemologicznym poziomie, stanowiąc lukę poznawczą. Podejmując próbę jej ograniczenia oraz wykorzystując wyniki badań przeprowadzone w gronie 20 ekspertów z polskiego środowiska naukowego, rozważania podjęte w niniejszym artykule mają na celu określenie istoty relacyjnej strategii przedsiębiorstwa z perspektywy ontologii oraz podejścia relational view jako sposobu jej rozpoznania na poziomie epistemologii}, title={Eksperci o istocie relacyjnej strategii przedsiębiorstwa}, type={artykuł}, keywords={strategia relacyjna, relacje międzyorganizacyjne, badania eksperckie, ontologia, epistemologia, relational strategy, interorganizational relations, expert research, ontology, epistemology}, }