@misc{Ziółkowska-Weiss_Kamila_Propozycja_2018, author={Ziółkowska-Weiss, Kamila and Żemła, Michał}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2018.535.19}, year={2018}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 535; s. 205-215}, language={pol}, abstract={W artykule wykorzystano metodę pomiaru postrzeganej atrakcyjności turystycznej obszaru z wykorzystaniem ankietyzacji uczestników ruchu turystycznego. Badaniu poddano atrakcyjność turystyczną państw Grupy Wyszehradzkiej oraz pięciu innych państw Europy Środkowej jako potencjalnych konkurentów. Badania prowadzono z respondentami z wszystkich krajach Grupy. Respondenci oceniali atrakcyjność dziewięciu państw Europy Środkowej w zakresie uprawiania ośmiu popularnych form turystyki: city breaks, piesza turystyka górska, sporty zimowe, turystyka wypoczynkowa związana z wodą (w tym plażowa), turystyka dziedzictwa kulturowego, turystyka spa i wellness, turystyka kulinarna oraz zakupowa. Wyniki pokazują, że atrakcyjność turystyczną Polski, Słowacji, Republiki Czeskiej i Węgier oceniono umiarkowanie wysoko, niżej niż Austrii, porównywalnie z Niemcami, ale wyraźnie wyżej niż Rumunii, Słowenii i Litwy. Spośród państw Grupy Wyszehradzkiej najwyżej oceniono atrakcyjność turystyczną Słowacji.}, title={Propozycja metody pomiaru postrzeganej atrakcyjności turystycznej państw Grupy Wyszehradzkiej}, type={artykuł}, keywords={postrzegana atrakcyjność turystyczna, Grupa Wyszehradzka, Europa Środkowa, perceived tourist attractiveness, Visegrad Group, Central Europe}, }