@misc{Mazurek-Kusiak_Anna_Popyt_2018, author={Mazurek-Kusiak, Anna}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2018.535.10}, year={2018}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 535, s. 111-119}, language={pol}, abstract={Celem badań przedstawionych w artykule było poznanie najważniejszych czynników i kanałów komunikacji, na które zwracają uwagę turyści przy wyborze biura podróży, gdzie kupują imprezy turystyczne, oraz wskazanie, jakie są główne cele wyjazdów turystycznych ze względu na wiek respondentów. Przed przygotowaniem oferty biura podróży powinny pozyskać informacje o potrzebach i celach wyjazdów turystycznych potencjalnych klientów w bezpośrednich i pośrednich kontaktach z nimi. Ponadto organizatorzy turystyki powinni wybrać kanał komunikacji dostosowany do wieku klientów. W przypadku młodych klientów należy prowadzić interaktywny dialog oparty na technologiach mobilnych. Klienci w średnim wieku woleliby korzystać z tradycyjnej formy komunikacji, jak katalogi, ulotki. Natomiast seniorzy najbardziej ufają opinii znajomych, więc biura podróży z jednej strony muszą zadbać o wysoką jakość swoich usług, a z drugiej mogą wykorzystać np. elementy marketingu szeptanego.}, title={Popyt a komunikacja marketingowa na rynku biur podróży}, type={artykuł}, keywords={komunikacja marketingowa, kanały komunikacji, biura podróży, potrzeba, marketing communication, channels of communication, travel agency, need}, }