@misc{Korbiel_Karolina_Grupy_2018, author={Korbiel, Karolina}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2018.535.07}, year={2018}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 535; s. 81-89}, language={pol}, abstract={Pomimo powszechnie dostrzeganego, wciąż rosnącego znaczenia mediów społecznościowych, liczba prac badawczych nad ich wykorzystywaniem przez turystów jest wciąż niewystarczająca. Celem artykułu jest analiza grup na Facebooku o tematyce związanej z podróżowaniem jako źródła informacji turystycznej. Badania zostały przeprowadzone za pomocą metody jakościowej – netnografii. Wyniki ukazują znaczenie polskojęzycznych grup na Facebooku zarówno na etapie planowania, realizacji wyjazdu, jak i wspomnień po powrocie. Są to liczne, aktywnie działające i wciąż rozwijające się społeczności. Znajomość zasad funkcjonowania grup może być przydatna dla specjalistów marketingu, bowiem ich specyfika i kierunki rozwoju odzwierciedlają trendy panujące na rynku turystycznym. Rekomenduje się prowadzenie dalszych badań na ten temat, w szczególności o charakterze ilościowym.}, title={Grupy na Facebooku jako źródło informacji turystycznej}, type={artykuł}, keywords={grupy na Facebooku, informacja turystyczna, netnografia, media społecznościowe, Facebook groups, tourism information, netnography, social media}, }