@misc{Cieślikowski_Krzysztof_Segmentacja_2018, author={Cieślikowski, Krzysztof}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2018.535.02}, year={2018}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 535; s. 26-35}, language={pol}, abstract={Celem artykułu jest wskazanie kluczowych kryteriów efektywnej segmentacji uczestników konferencji. Przypuszcza się, że z punktu widzenia zarówno administracji miasta, jak i organizatorów wydarzeń kluczowe kryteria efektywnej segmentacji to, te które pozwolą na przygotowywanie interesującej oferty, elastyczne zarządzanie cenami, a także prowadzenie skutecznych kampanii promocyjnych i sprzedażowych w celu przyciągnięcia i obsługi określonych gości konferencyjnych. Do osiągnięcia celu oraz weryfikacji postawionej hipotezy zastosowano metody obserwacji czynnej i analizy opracowań literaturowych zagranicznych i krajowych, a także wyniki opracowań własnych. Autor dokonuje identyfikacji i opisu kryteriów segmentacji uczestników spotkań konferencyjnych z wykorzystaniem procedury a priori i post hoc. Do kluczowych kryteriów zaliczył: miejsce zamieszkania uczestnika, rodzaj instytucji, którą reprezentuje uczestnik, długość pobytu uczestnika, wykorzystany przez uczestnika środek transportu.}, title={Segmentacja uczestników spotkań konferencyjnych jako podmiotów rynku turystyki biznesowej}, type={artykuł}, keywords={marketing destynacji, rynek turystyczny, turystyka biznesowa, segmentacja rynku, destination marketing, tourism market, business tourism, market segmentation}, }