@misc{Szymańska_Kamila_Obserwacja_2018, author={Szymańska, Kamila}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2018.525.21}, year={2018}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 525; s. 248-257}, language={pol}, abstract={Celem artykułu jest prezentacja możliwości wykorzystania obserwacji jako jakościowej metody badawczej służącej analizowaniu zachowań nabywców w miejscu sprzedaży. Specyfika i złożoność tych zachowań, a także spodziewana trudność w ich opisaniu przez badanych i możliwa luka między deklaracjami badanych a rzeczywistymi zachowaniami skłania do poszukiwania możliwości rejestrowania ich zachowań w naturalnym środowisku. Dotychczas przeprowadzone obserwacje jawne klientów sklepów wielkopowierzchniowych w Łodzi pokazują, że zachowania te obejmują zarówno aspekty ogólne (związane z przygotowaniem i organizacją zakupów), szczegółowe (związane z wyborem produktów przy półce), jak i czasowe. Podstawę empiryczną opracowania stanowią badania realizowane w Katedrze Marketingu na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego od 2016 r., a które są zaplanowane na lata 2016-2020}, title={Obserwacja jako metoda badania wybranych aspektów zachowań nabywców w sklepach wielkopowierzchniowych}, type={artykuł}, keywords={obserwacja, obserwacja jawna, badania jakościowe, zachowania nabywców, observation, public observation, qualitative research, customers behaviour}, }