@misc{Karpińska-Krakowiak_Małgorzata_Wykorzystanie_2018, author={Karpińska-Krakowiak, Małgorzata}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2018.525.13}, year={2018}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 525; s. 157-166}, language={pol}, abstract={Głównym źródłem wiedzy naukowej na temat skuteczności humoru w reklamie są eksperymenty. Nikt jednak dotychczas nie zbadał, jakie ryzyko niesie za sobą zastosowanie rzeczywistych lub fikcyjnych bodźców w ramach manipulacji eksperymentalnych, i nikt nie wie, jaki błąd może być z tego tytułu wygenerowany. W celu eksploracji tej problematyki przeprowadzono serię eksperymentów dla różnych kategorii produktowych. Marki rzeczywiste wywoływały znacząco lepsze reakcje afektywne respondentów niż marki fikcyjne. Wyniki niniejszego badania stanowią dosyć istotny wkład w dyskusję nad maksymalizacją wewnętrznej i zewnętrznej trafności eksperymentów, podnoszeniem ich wartości poznawczej oraz aplikacyjnej}, title={Wykorzystanie marek rzeczywistych i fikcyjnych w eksperymentach na temat humoru w reklamie}, type={artykuł}, keywords={humor, reklama, eksperyment, marki rzeczywiste, marki fikcyjne, advertising, experiment, real brands, fictitious brands}, }