@misc{Jurczyk_Zbigniew_Zasady_2018, author={Jurczyk, Zbigniew}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2018.530.14}, year={2018}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 530; s. 147-163}, language={pol}, abstract={Współczesne koncepcje marketingu wskazują, że skuteczny marketing powinien być obecnie zorientowany przede wszystkim na potrzeby klienta. Przyjmowanie perspektywy klienta to jednak również akceptowanie zasad i wartości, których przestrzegania w marketingu oczekują klienci. Taką najważniejszą zasadą w relacjach typu B2C jest zasada sprawiedliwej i uczciwej wymiany. Wynika ona z podstawowych praw konsumenta. Zasada ta jednak jest najczęściej naruszana wskutek świadomych i celowych działań marketingowych, które wprowadzają konsumentów w błąd, wskutek czego podejmują oni decyzje o zakupie towarów lub usług, których w innych okolicznościach by nie podjęli. Tak więc mimo że kolejne modele marketingu mówią coraz więcej o jego społecznych funkcjach i o marketingu opartym na wartościach, to kluczowa wartość dla konsumentów, którą stanowi zasada sprawiedliwej i uczciwej wymiany, jest wciąż w nim pomijana. Celem niniejszego opracowania było wskazanie potrzeby włączenia do teorii marketingu wartości należącej do zbioru praw konsumenta, którą jest przestrzeganie przez przedsiębiorców w relacjach z konsumentami zasady sprawiedliwej i uczciwej wymiany.}, title={Zasady sprawiedliwej wymiany a marketing}, type={artykuł}, keywords={sprawiedliwa wymiana, prawa konsumentów, satysfakcja konsumenta, marketing, fair exchange, consumer rights, consumer satisfaction, satysfakcja klienta}, }