@misc{Iwankiewicz-Rak_Barbara_Crowdfunding_2018, author={Iwankiewicz-Rak, Barbara and Mróz-Gorgoń, Barbara}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2018.530.10}, year={2018}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 530; s. 108-116}, language={pol}, abstract={Czynnikiem rozwoju relacji między przedsiębiorstwami i klientami jest obecnie doskonalenie interaktywności Internetu. Crowdfunding, rozumiany jako demokratyczna cyfrowa metoda finansowania projektów biznesowych i społecznych, w swoim rozwoju korzysta z nowych technologii komunikacyjnych. Celem artykułu było zaprezentowanie cech rozwoju crowdfundingu jako miejsca i okazji do uzewnętrznienia prospołecznych i prośrodowiskowych postaw konsumentów idei związanej ze wspomaganym obiektem oraz korzystających z ekonomicznych i społecznych wartości (użyteczności) wynikających z uczestnictwa w nowo powstałej społeczności internetowej.}, title={Crowdfunding – przykład społecznego współdzielenia}, type={artykuł}, keywords={crowdfunding, finansowanie społecznościowe, platforma crowdfundingowa, social financing, crowdfunding platform}, }