@misc{Włodarczyk_Katarzyna_Konsumpcja_2018, author={Włodarczyk, Katarzyna}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2018.530.02}, year={2018}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 530; s. 26-36}, language={pol}, abstract={Przemiany o charakterze globalnym, a także towarzyszące im konsekwencje polityczne, ekonomiczne, kulturowe oraz społeczne nieustannie powodują, że zmienia się otoczenie gospodarstw domowych, co w rezultacie prowadzi do powstawania trwałych lub incydentalnych reakcji konsumentów. Różnice w poziomie akceptacji globalnych trendów w poszczególnych społeczeństwach mogą być wynikiem tradycji, norm i wartości społecznych, świadomości konsumenckiej, postrzegania zjawisk ekonomiczno-społecznych, a zarazem stopnia rozwoju gospodarczego kraju lub regionu oraz jego kultury. Ponadto w życiu współczesnych społeczeństw występują ułatwione kontakty między nimi dzięki narzędziom multimedialnym (w tym głównie dzięki Internetowi), co, z jednej strony, prowadzi do przenikania się kultur, z drugiej zaś kształtuje bardzo podobne wzorce i zachowania konsumpcyjne na całym świecie. Przykładem są zachowania z zakresu wspólnego konsumowania, określane mianem konsumpcji kolaboratywnej. Celem artykułu jest ustalenie, na ile trend konsumpcji kolaboratywnej umacnia się w zachowaniach globalnych konsumentów.}, title={Konsumpcja kolaboratywna w dobie globalizacji konsumpcji}, type={artykuł}, keywords={konsumpcja, konsument, konsumpcja kolaboratywna, trendy, globalizacja}, }