@misc{Ratalewska_Magdalena_Przedsiębiorczość_2018, author={Ratalewska, Magdalena}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2018.527.20}, year={2018}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 527; s. 228-241}, language={pol}, abstract={Złożone i dynamicznie zmieniające się otoczenie stanowi obecnie jeden z kluczowych determinantów rozwoju mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw. Sektor MSP spełnia ważną funkcję w gospodarce, wpływa na jej rozwój, a także umożliwia realizację wielu celów, których duże korporacje nie są w stanie wykonać. Efektywność małej i średniej firmy w dużej mierze zależy od stopnia przedsiębiorczości właściciela, jego umiejętności i wiedzy oraz kreatywności i gotowości na wprowadzanie nowych rozwiązań. Niewątpliwie wraz ze wzrostem świadomości roli przedsiębiorczości w zarządzaniu mały i średnim przedsiębiorstwem różnie zapotrzebowanie na różnego rodzaju usługi doradcze. Celem artykułu jest analiza mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw z wybranych sektorów kreatywnych pod kątem przedsiębiorczych zachowań oraz doświadczeń związanych z korzystaniem z us.ug doradczych. Referat opisuje rezultaty badania pilotażowego przeprowadzonego metodą CATI na 60 przedsiębiorstwach województwa łódzkiego korzystających z us.ug doradczych funkcjonujących w branżach: (I) marketingu i reklamy oraz (II) gier komputerowych i IT}, title={Przedsiębiorczość i doradztwo MSP w sektorach kreatywnych}, type={artykuł}, keywords={MSP, entrepreneurship, sektory kreatywne, przedsiębiorczość, doradztwo, SMEs, creative industries, consulting}, }