@misc{Lipowski_Marcin_Festiwale_2018, author={Lipowski, Marcin}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2018.526.25}, year={2018}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 526; s. 278-289}, language={pol}, abstract={Elementem coraz częściej wykorzystywanym w realizacji polityki zarządzania jednostkami terytorialnymi, np. miastami, są festiwale plenerowe organizowane i współfinansowane przez władze miasta. Funkcje kulturalne i rozrywkowe miasta odgrywają coraz większą rolę w przyciąganiu turystów, są także elementem budowania tożsamości miasta. W artykule zaprezentowano metodologię badań publiczności festiwali plenerowych. Przedstawiono także wyniki badań ilościowych publiczności czterech festiwali plenerowych zorganizowanych w Lublinie w roku 2017. Wyniki pokazują typowego uczestnika festiwali plenerowych, strukturę publiczności, znaczenie festiwali dla rozwoju miasta oraz ocenę badanych festiwaliplenerowych przez publiczność. W efekcie daje to podstawy do oceny poszczególnych wydarzeń oraz określenia skuteczności realizacji przez miasto jednego z priorytetów w strategii rozwoju}, title={Festiwale plenerowe jako element realizacji strategii rozwoju miasta Lublina}, type={artykuł}, keywords={festiwal, wydarzenia kulturalne, turystyka, marketing miast, festival, cultural events, tourism, city marketing}, }