@misc{Baruk_Agnieszka_Izabela_Różnorodność_2018, author={Baruk, Agnieszka Izabela}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2018.526.21}, year={2018}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 526; s. 235-245}, language={pol}, abstract={Artykuł ma charakter teoretyczno-empiryczny. Jego podstawowym celem było poddanie ocenie specyfiki i zakresu zachowań prosumpcyjnych. W części teoretycznej zastosowano metodę analizy poznawczo-krytycznej literatury przedmiotu z zakresu marketingu i zachowań nabywców. Do przygotowania części empirycznej zastosowano metodę badańankietowych (na etapie gromadzenia danych pierwotnych), przeprowadzonych wśród 1200 polskich pełnoletnich nabywców finalnych, oraz metodę analizy czynnikowej (na etapie analizy zebranych danych), którą przeprowadzono odrębnie dla osób chcących brać udział w przygotowywaniu ofert, dla osób pozytywnie postrzegających skuteczność oferentów w odniesieniu do aktywizowania nabywców oraz dla osób pozytywnie postrzegających oferentów w kontekście słuchania przez nich sugestii nabywców. Weryfikacji poddano 4 hipotezy badawcze. Jak wynika z badań, osoby chcące brać udział w działaniach marketingowych przejawiały raczej prosumpcję spontaniczną, zaś badani pozytywnie oceniający oferentów w obu wymienionych kontekstach przejawiali raczej prosumpcję inspirowaną}, title={Różnorodność zachowań prosumpcyjnych jako przejaw marketingowej aktywności współczesnych nabywców}, type={artykuł}, keywords={nabywca, oferent, prosumpcja, prosument, zachowania prosumpcyjne, purchaser, offeror, prosumption, prosumer, prosumptive behaviours}, }