@misc{Łapczyński_Mariusz_Badanie_2018, author={Łapczyński, Mariusz}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2018.526.05}, year={2018}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 526; s. 60-68}, language={pol}, abstract={Artykuł jest poświęcony problemowi porzucania koszyków przez klientów dokonujących zakupów on-line. Sytuacja taka ma miejsce, kiedy internauta wkłada do koszyka produkt lub usługę, jednak ostatecznie opuszcza witrynę sklepu, nie finalizując transakcji. W artykule przedstawiono dwa nurty badawcze w tym obszarze: konfirmacyjny i eksploracyjny. W pierwszym stosuje się badania ankietowe i próbuje wyjaśnić przyczyny porzucania koszyków na podstawie modeli teoretycznych. W drugim nurcie dokonuje się natomiast prób budowy modeli w oparciu o dane wtórne – pliki rejestru informujące o aktywności internautów w sieci. Uzupełnieniem przeglądu literatury badawczej jest krótka charakterystyka strategii zachęcających do dokończenia procesu zakupowego}, title={Badanie przyczyn porzucania koszyków w handlu elektronicznym – zarys problemu}, type={artykuł}, keywords={zachowanie nabywcze e-klientów, porzucanie koszyków, modele konfirmacyjne i eksploracyjne, customer behavior in e-commerce, cart abandonment, confirmatory and exploratory survey approach}, }