@misc{Krycia-Chomińska_Agata_Wpływ_2017, author={Krycia-Chomińska, Agata and Szpulak, Aleksandra}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2017.499.15}, year={2017}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2017; Nr 499; s. 151-163}, language={pol}, abstract={Przedmiotem badań zaprezentowanych w artykule są procesy budowania świadomości marki przy użyciu nazwy marki. Celem badań jest ocena wpływu elementów nazwy (sugestywnych liter, morfemów i słów) na świadomość marki. Przeprowadzony eksperyment polegał na porównaniu oddziaływania na świadomość marki siedmiu różnych typów nazw (zbudowanych z elementów, tj. liter, morfemów i słów, mogących sugerować skojarzenia z markami, oraz z elementów niesugestywnych). Eksperyment przeprowadzono na grupie badanych w wieku 19-26 lat. Na podstawie wyników badania ustalono, że typ budowy nazwy ma wpływ na rozpoznanie marki. Wyniki badań tworzą nową wiedzę o zachowaniach polskich konsumentów w zakresie wpływu nazw na oceny marek}, title={Wpływ elementów nazwy na świadomość marki – wyniki badań empirycznych}, type={artykuł}, keywords={marka, nazwa marki, rozpoznanie marki, świadomość marki}, }