@misc{Igielski_Michał_Model_2017, author={Igielski, Michał}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2017.499.10}, year={2017}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2017; Nr 499; s. 100-108}, language={pol}, abstract={W grupie ludzi łatwo można zaobserwować, że na daną sytuację każda z osób reaguje we właściwy sobie sposób. Zazwyczaj ten typ reakcji powtarza się − jest to postawa. Postawy mogą ulegać zmianom, na przykład pod wpływem osoby mającej autorytet lub też cieszącej się zaufaniem. Z kolei dla wszystkich chcących być postrzeganymi jako osoby przedsiębiorcze ważna jest gotowość do podejmowania ryzyka, asertywność, przejawianie inicjatywy, kreatywność czy też samoakceptacja. Ale czy na pewno? Ostatnie przemiany gospodarcze, spotęgowane postępującą globalizacją, wskazują na nowe umiejętności i postawy stające się coraz bardziej pożądane w XXI w. Jest to istotne w przypadku studentów, który częściej postrzegają siebie w roli pracownika niż pracodawcy. Celem opracowania jest przedstawienie Programu rozwoju kompetencji, stworzonego przez Akademię Morską w Gdyni w ramach projektu dofinansowanego z UE, który skierowany jest do absolwentów szkół wyższych}, title={Model wsparcia postaw przedsiębiorczych absolwentów szkół wyższych – Program rozwoju kompetencji}, type={artykuł}, keywords={przedsiębiorczość, postawy przedsiębiorcze, rozwój kompetencji, entrepreneurship, entrepreneurial attitudes, competence development}, }