@misc{Jaworska_Elżbieta_Atrybucja_2018, author={Jaworska, Elżbieta and Bucior, Grzegorz}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2018.514.12}, year={2018}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2018, Nr 514, s. 128-138}, language={pol}, abstract={Celem artykułu jest przedstawienie problematyki dotyczącej korzystania z mechanizmu atrybucji w komunikacji zawartej w raportach zewnętrznych. Z tego względu rozważano zakres i sposoby narracji atrybucyjnej w sprawozdaniu finansowym w kontekście warunków wpływających na użycie atrybucji zwłaszcza w odniesieniu do relacji właścicielskich. W związku z tym w artykule przedstawiono istotę atrybucji z perspektywy narracji w rachunkowości. Następnie omówiono wyniki badania wykorzystania atrybucji w listach Prezesa Zarządu Lotos SA za lata 2009-2016. Artykuł opiera się na studiach literaturowych oraz analizie sprawozdań finansowych Lotos SA. Badania nad wykorzystaniem atrybucji do zarządzania wrażeniem pomagają lepiej zrozumieć, jak przedsiębiorstwa kształtują percepcję interesariuszy, wpływając na interpretację wyników gospodarczych przedsiębiorstwa}, title={Atrybucja jako strategia zarządzania wrażeniem w raportowaniu zewnętrznym – przykład spółki z większościowym udziałem Skarbu Państwa}, type={artykuł}, keywords={narracja w rachunkowości, zarządzanie wrażeniem, ujawnianie informacji, atrybucja wewnętrzna i zewnętrzna, egotyzm atrybucyjny, sprawozdawczość finansowa, accounting narration, Impression management, information disclosure, internaland external attribution, self-serving atribution, financial reporting}, }