@misc{Panasiuk_Andrzej_Klasyczne_2017, author={Panasiuk, Andrzej}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2017.497.07}, year={2017}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2017, Nr 497, s. 101-113}, language={pol}, abstract={Regulacje prawne, które możemy zakwalifikować do jednego spójnego systemu prawa regulującego procedury realizacji zamówień publicznych, muszą w swojej treści normatywnej regulować kwestie związane ze sposobem udzielania zamówień publicznych, w szczególności na potrzeby podmiotów sektora publicznego lub podmiotów dysponujących środkami publicznymi na określone cele. Konieczność szczególnego i systemowego podejścia do regulacji zamówień publicznych pojawiła się w związku z ich ogromnym znaczeniem dla sprawnego funkcjonowania sektora publicznego, świadczącego bez zakłóceń usługi publiczne. W artykule wskazano cechy pozwalające na wyróżnienie trzech instytucji systemu zamówień publicznych, tj. koncesji, partnerstwa publiczno-prywatnego i klasycznych zamówień publicznych. Zarówno koncesje, jak i PPP zaliczymy do katalogu instrumentów prawnych umożliwiających udzielanie zamówień publicznych, zmierzających do realizacji zadań publicznych}, title={Klasyczne zamówienia publiczne na tle partnerstwa publiczno- prywatnego oraz koncesji na roboty budowlane lub usługi}, type={artykuł}, keywords={public private partnership, klasyczne zamówienia publiczne, partnerstwo publiczno-prywatne, koncesjana roboty budowlane lub usługi, classical public procurement, construction works concessionor services concessions}, }