@misc{Marszałek_Agnieszka_Badanie_2017, author={Marszałek, Agnieszka}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2017.494.13}, year={2017}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2017, Nr 494, s. 143-161}, language={pol}, abstract={Celem podjętych badań było poznanie opinii oraz zbadanie podstawowej wiedzy konsumentów stosujących dietę bezglutenową na temat żywności wchodzącej w jej skład. Wyniki uzyskano, wykorzystując kwestionariusz ankiety jako narzędzie badawcze. Badania zostały przeprowadzone w okresie od początku marca do końca października 2016 r. wśród osób stosujących dietę bezglutenową. Z przeprowadzonych badań wynika, że ankietowani posiadają dużą wiedzę na temat żywności niezawierającej glutenu. Najczęściej kupowaną przez respondentów grupą produktów bezglutenowych jest pieczywo, najrzadziej zaś sięgają oni po dania typu instant. Z badań można się dowiedzieć, że ankietowanym zależy na dostępie do pełnej gamy produktów bezglutenowych posiadających licencjonowany znak przekreślonego kłosa. Ważny jest także fakt, że respondenci często sięgają po produkty krajowych wytwórców, przez co zwiększają szansę ich rozwoju. Do głównych czynników wpływających na zakup bezglutenowych artykułów spożywczych zaliczyć można smak, jakość i dostępność}, title={Badanie poziomu wiedzy oraz opinii konsumentów będących na diecie bezglutenowej na temat produktów wchodzących w jej skład}, type={artykuł}, keywords={żywność bezglutenowa, opinia konsumentów, wiedza konsumentów, wyniki badań, gluten-free food, consumer opinion, consumer knowledge, survey data}, }