@misc{Stelmaszczyk_Monika_Poprawa_2018, author={Stelmaszczyk, Monika}, identifier={DOI: 10.15611/mf.2018.1.05}, year={2018}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Management Forum, 2018, vol. 6, no. 1, s. 30-39}, language={pol}, abstract={Celem niniejszych rozważań było zbadanie zależności występujących między orientacją na organizacyjne uczenie się a zdolnością innowacyjną przedsiębiorstwa, przy uwzględnieniu wieku respondentów w roli moderatora. Weryfikacji hipotez dokonano poprzez analizowanie korelacji oraz wiele analiz regresji, wykorzystanych do testowania efektu moderacyjnego. Najsilniejsze zależności zaobserwowano między otwartością na nowe poglądy a innowacjami produktowymi i w zakresie zarządzania, zaangażowaniem w uczenie się a każdym rodzajem wskazanych innowacji oraz wewnątrzorganizacyjnym uczeniem się a innowacjami produktowymi. Okazało się również, że wśród najmłodszych pracowników (poniżej 30. roku życia) siła dostrzeżonych związków była najmocniejsza. Natomiast w przypadku dwóch efektów moderacyjnych występujących wśród najstarszych respondentów (50-59 lat) zależność ta przyjęła charakter ujemny}, title={Poprawa zdolności innowacyjnej poprzez orientację na organizacyjne uczenie się: wiek jako potencjalny moderator}, type={artykuł}, keywords={orientacja na organizacyjne uczenie się, zdolność innowacyjna, moderacyjny efekt wieku, organizational learning orientation, innovation capability, moderating effect of age}, }