@misc{Szydło_Wojciech_Charakter_2017, author={Szydło, Wojciech}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2017.495.10}, year={2017}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2017, Nr 495, s. 130-145}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, language={pol}, abstract={Treścią nieformalnych uzgodnień pomiędzy Prezesem UKE a przedsiębiorcą telekomunikacyjnym jest przedjurysdykcyjne porozumienie się stron co do treści przyszłego rozstrzygnięcia w określonej sprawie. Jest to swoisty rodzaj przyrzeczenia administracyjnego, prawnie wiążącego, w którym Prezes UKE zobowiązuje się do rozumienia i interpretowania przepisów Prawa telekomunikacyjnego pozwalającego na podjęcie przez organ działań stosowania prawa o ściśle określonej treści. Wycofanie się Prezesa UKE z porozumienia da możliwość domagania się przed SOKiK-iem uchylenia decyzji administracyjnej wydanej z naruszeniem owego przyrzeczenia oraz dochodzenia odszkodowania za wyrządzoną przez organ szkodę. Takie działanie jest określane mianem koregulacji, pozwalającej organom publicznym współdziałać z podmiotami prywatnymi celem wypracowywania oraz nadania mocy wiążącej określonym regulacjom, porządkującym w ramach działalności danego przedsiębiorcy, funkcjonowanie określonego sektora}, title={Charakter prawny nieformalnych uzgodnień administracyjnych pomiędzy Prezesem Urzędu Komunikacji Elektronicznej a przedsiębiorcą telekomunikacyjnym i ich sądowa kontrola}, type={artykuł}, keywords={Urząd Komunikacji Elektronicznej, przyrzeczenie administracyjne, prawo telekomunikacyjne, Office of Electronic Communications, administrative promise, Telecommunications Act}, }