@misc{Kokocińska_Katarzyna_Polityka_2017, author={Kokocińska, Katarzyna}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2017.495.07}, year={2017}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2017, Nr 495, s. 84-96}, language={pol}, abstract={Przepisy prawa ustrojowego, kształtują zakres działania organów władzy publicznej w sposób, który powinien zapewnić odpowiednią strukturalizację działań. Oznacza to, że o wprowadzaniu nowych zadań i sposobie ich wykonywania decydować powinny określone przesłanki. W przypadku obowiązku współdziałania za wprowadzeniem tej formuły współpracy przemawia potrzeba wspólnego rozstrzygania problemów przez organy władzy publicznej. Ma to też szerszy kontekst − efektywność działań w określonej sferze aktywności administracji publicznej. Przyjęto, że współdziałanie jest prawnym obowiązkiem administracji telekomunikacyjnej, a jej organy pozostają w ścisłych związkach ze względu na realizację wspólnych celów. Swoistość relacji pomiędzy tymi organami, wynikająca ze sposobu organizacji działań w obszarze prowadzenia polityki, powinna opierać się na normatywnej konstrukcji kwalifikowanej formy współpracy – na działaniach wzajemnie powiązanych, a konstrukcja dogmatyczna, którą można zastosować przy strukturalizowaniu działań, to konstrukcja „publicznoprawnych działań powiązanych”}, title={Polityka regulacyjna a regulacja telekomunikacyjna – o wyznaczaniu relacji pomiędzy organami administracji telekomunikacji}, type={artykuł}, keywords={polityka regulacyjna, telekomunikacja, relacje publiczne, współdziałanie, regulatory policy, telecommunications, public relations, cooperation}, }