@misc{Czerska_Iwona_Marketing_2017, author={Czerska, Iwona and Michalczyk, Radosław}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2017.490.10}, year={2017}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2017, Nr 490, s. 113-120}, language={pol}, abstract={Celem niniejszego opracowania jest próba ukazania istoty i wagi marketingu nostalgicznego w kontekście szansy dla ginących zawodów rzemieślniczych. Przeprowadzono analizę literatury przedmiotu oraz stron internetowych prezentujących zawody rzemieślnicze w Polsce. Powołano się także na informacje pochodzące z wywiadu telefonicznego. Przedstawiono przykłady zanikających zawodów rzemieślniczych z wyszczególnieniem nazwy zawodu i rzemieślnika oraz wykonywanymi przez niego zadaniami. Zaprezentowano wyniki wdrożenia marketingu nostalgicznego dla wybranych zawodów rzemieślniczych. Opisano przykład redekoracji zakładu szewskiego w Warszawie, a także umiejętne wykorzystanie nawiązania do długoletniej tradycji i historii w pracowni złotniczej w Kluczborku. Wreszcie omówiono perspektywę Dolnego Śląska w zakresie wsparcia dla zanikających zawodów rzemieślniczych}, title={Marketing nostalgiczny jako szansa dla renesansu rzemiosła na Dolnym Śląsku}, type={artykuł}, keywords={marketing nostalgiczny, rzemieślnik, zanikające zawody rzemieślnicze, nostalgia marketing, craftsman, endangered craft professions}, }