@misc{Sokołowski_Jerzy_Wpływ_2017, author={Sokołowski, Jerzy}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2017.487.25}, year={2017}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2017, Nr 487, s. 283-293}, language={pol}, abstract={Artykuł dotyczy wpływu ataków terrorystycznych na popyt i podaż w usługach turystycznych. Badaniem objęto trzy kraje: Egipt, Turcję i Tunezję, które ze względu na położenie, klimat i względną stabilność polityczną cieszyły się dużą popularnością wśród turystów europejskich, w tym polskich. Celem artykułu jest poszukiwanie odpowiedzi na pytanie: jak ataki terrorystyczne wpływały na popyt i podaż usług turystycznych? Do analiz i oceny zjawiska wykorzystano głównie dane turystycznych portali internetowych Holdaycheck i Tripadvisor. W publikacji sformułowano również szereg hipotez badawczych, które poddano weryfikacji. Z przeprowadzonych badań wynika, że w okresie nasilenia ataków terrorystycznych popyt na usługi turystyczne w badanych destynacjach istotnie spadł. Efektem zamachów było też zamknięcie wielu hoteli. Ubytek turystów w tych krajach był zróżnicowany regionalnie. Hotele starały się przeciwdziałać spadkowi popytu na usługi turystyczne, obniżając istotnie ceny świadczeń}, title={Wpływ ataków terrorystycznych na popyt i podaż w usługach turystycznych}, type={artykuł}, keywords={ataki terrorystyczne, popyt, podaż, usługi turystyczne, ceny usług, terrorist attacks, demand, supply, tourist services, prices of services}, }