@misc{Skomra_Witold_Współpraca_2017, author={Skomra, Witold}, identifier={DOI: 10.15611/noz.2017.1.07}, year={2017}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences, 2017, Nr 1 (30), s. 61-66}, language={pol}, abstract={Pojawienie się infrastruktury dostarczającej usługi niezbędne do funkcjonowania współczesnego społeczeństwa spowodowało, że wystąpiła współzależność między podmiotami gospodarczymi a administracją publiczną. Podmioty gospodarcze są przede wszystkim zainteresowane osiąganiem zysku, a administracja publiczna – bezpieczeństwem osób, które mogą być danej usługi pozbawione (np. w wyniku awarii). Obie strony mają więc wspólny cel: odpowiedni poziom bezpieczeństwa tej infrastruktury i maksymalne skrócenie czasu jej odtworzenia. Ten podział odpowiedzialności nie jest jednoznaczny. Administracja, a szczególnie e-administracja, sama realizuje procesy mogące, w razie awarii, negatywnie oddziaływać na społeczeństwo i podmioty gospodarcze. Na bazie tego spostrzeżenia sformułowano następujący problem badawczy: jakie powinny być relacje między właścicielami infrastruktury a administracją publiczną, by zapewnić właściwą ochronę tej infrastruktury. Po dokonaniu analizy dostępnej literatury i obowiązujących przepisów prawnych określono wykaz takich relacji}, title={Współpraca administracji z sektorem gospodarczym na rzecz ochrony infrastruktury krytycznej}, type={artykuł}, keywords={infrastruktura krytyczna, logistyka społeczna, logistyka kryzysowa, zarządzanie kryzysowe, ciągłość działania, critical infrastructure, social logistics, logistics of crisis situations, crisis management, business continuity}, }