@misc{Jaworska_Elżbieta_Zarządzanie_2017, author={Jaworska, Elżbieta}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2017.480.04}, year={2017}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2017, Nr 480, s. 50-60}, language={pol}, abstract={Celem artykułu jest zwrócenie uwagi na znaczenie zarządzania symbolicznego w kontekście dążenia do uzyskania, utrzymania lub obrony legitymizacji przedsiębiorstwa. W związku z tym przedstawiono istotę i specyfikę zarządzania symbolicznego. Ponadto omówiono strategie symboliczne w kontekście procesu legitymizacji oraz ukazano formy działań symbolicznych realizowanych przez przedsiębiorstwo na potrzeby uwiarygodniania działalności. Artykuł opiera się na studiach literaturowych. Zastosowano metody rozumowania dedukcyjnego i indukcyjnego oraz syntezy do sformułowania wniosków. Badania nad zarządzaniem symbolicznym pomagają lepiej zrozumieć, jak przedsiębiorstwa kształtują percepcję interesariuszy. Autorkę interesowały głównie opublikowane badania dotyczące właściwości zarządzania symbolicznego, legitymizacji oraz zarządzania wrażeniem w perspektywie komunikacji przedsiębiorstwa z otoczeniem}, title={Zarządzanie symboliczne na potrzeby legitymizacji przedsiębiorstwa}, type={artykuł}, keywords={zarządzanie symboliczne, legitymizacja, zarządzanie wrażeniem, reputacja, symbolic management, legitimacy, Impression management, reputation}, }