@misc{Woźniak_Justyna_Specyfika_2017, author={Woźniak, Justyna and Mięsiak-Wójcik, Katarzyna}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2017.473.56}, year={2017}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2017, Nr 473, s. 597-608}, language={pol}, abstract={W czasach, kiedy dalekie podróże stały się ogólnodostępne, a na rynku wciąż rośnie popyt na usługi uzupełniające, hotele wykształciły nowe stanowisko pracy, jakim jest guest relations. Celem pracy jest ukazanie specyfiki tego zawodu, jego roli w obsłudze ruchu turystycznego oraz wpływu na jakość usług świadczonych w hotelach. Słuszność wyboru zagadnienia potwierdza dotychczasowy brak publikacji oraz badań naukowych na ten temat. Zebrane informacje wskazują, iż istnieją dwa główne czynniki determinujące zapotrzebowanie na tego typu pracowników. Pierwszy z nich to działania hotelu mające na celu dotarcie do każdego gościa, przełamanie bariery językowej oraz dbanie o jego dobre samopoczucie. Drugim jest chęć podniesienia rangi obiektu i kreowanie jego elitarnego wizerunku. Działania te świadczą o zmianie kierunku rozwoju turystyki z masowej na indywidualną, a także o coraz większym znaczeniu turystyki luksusowej}, title={Specyfika pracy guest relations w obsłudze ruchu turystycznego na przykładzie wybranych hoteli w Egipcie}, type={artykuł}, keywords={guest relations, obsługa ruchu turystycznego, hotel, tourist services}, }