@misc{Marczak_Mirosław_Branding_2017, author={Marczak, Mirosław}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2017.473.30}, year={2017}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2017, Nr 473, s. 325-338}, language={pol}, abstract={W ciągu ostatnich dwóch dekad branding stał się istotnym elementem kształtującym podejście marketingowe polegające na współdziałaniu wielu zainteresowanych stron, które powinny współpracować z sobą w celu osiągnięcia pożądanego rezultatu w procesie zarządzania marką obszaru recepcji turystycznej (ORT). Celem głównym artykułu jest przedstawienie koncepcji brandingu ORT oraz zaprezentowanie praktycznych aspektów jej wdrażania przez narodowe organizacje turystyczne funkcjonujące na świecie. W artykule przyjęto hipotezę badawczą zakładającą, że branding stanowi bardzo ważną część działań podejmowanych przez NTO w ramach procesu zarządzania krajowym ORT pomimo faktu, że nie należy on do zadań, które można by zaliczyć do priorytetowych dla tego typu organizacji. Przeprowadzona analiza wykazała, że zdecydowana większość badanych NTO uznało działania podejmowane w ramach brandingu za jeden z kluczowych aspektów zarządzania, m.in. marką obszarów recepcji turystycznej}, title={Branding obszaru recepcji turystycznej i jego wykorzystanie w działaniach narodowych organizacji turystycznych}, type={artykuł}, keywords={branding, marka, destynacja turystyczna, narodowa organizacja turystyczna, brand, destination, national tourism organization}, }