@misc{Hundert_Marcin_Analiza_2017, author={Hundert, Marcin}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2017.473.21}, year={2017}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2017, Nr 473, s. 237-246}, language={pol}, abstract={Pomiar orientacji marketingowej, ze względu na złożoność zachowań przedsiębiorstw turystycznych, nie jest zadaniem łatwym. Zakres działań podejmowanych przez touroperatorów w ramach szeroko rozumianej aktywności marketingowej może przyjmować mniejszy lub większy zasięg, dotyczyć wielu zróżnicowanych aspektów funkcjonowania biura podróży, jak również zależeć od wielu czynników. Czynniki te mogą mieć charakter zarówno wewnętrzny, jak i zewnętrzny. W badaniu przeprowadzonym wśród biur podróży w 11 wybranych krajach europejskich w ramach projektu NCN „Wpływ regulacji na orientację marketingową touroperatorów” zaproponowano 9 potencjalnych obszarów determinujących orientację marketingową. Celem artykułu jest określenie wpływu wybranych obszarów na orientację marketingową touroperatorów przy wykorzystaniu metod statystyczno-ekonometrycznych}, title={Analiza czynników wpływających na orientację marketingową touroperatorów}, type={artykuł}, keywords={orientacja marketingowa, biura podróży, touroperatorzy, analiza współzależności, analiza regresji, marketing orientation, travel agency, touroperators, interdependencies analisys, regression analisys}, }