@misc{Gryszel_Piotr_Tradycje_2017, author={Gryszel, Piotr}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2017.473.18}, year={2017}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2017, Nr 473, s. 203-215}, language={pol}, abstract={Turystyka kulinarna jest obecnie jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się form turystyki. W dobie ekonomii doświadczeń należy uznać ją za jeden z ważnych czynników kształtujących konkurencyjność regionów turystycznych. Celem artykułu jest ocena możliwości wykorzystania tradycji kulinarnych w procesie kształtowania regionalnego produktu turystycznego Karkonoszy i tym samym podnoszenia konkurencyjności regionalnej tego obszaru. W artykule przedstawiono problematykę produktu turystycznego w kontekście ekonomii doświadczeń, opisano tradycje kulinarne Karkonoszy oraz dokonano oceny oferty karkonoskich zakładów gastronomicznych. W tym celu wykorzystano aplikację TripAdvisor oraz badania bezpośrednie autora. Analizując współczesne trendy rynkowe, przedstawiono odpowiednie działania, jakie należy podjąć w celu stworzenia kulinarnego produktu turystycznego Karkonoszy – karkonoskiej kuchni fusion}, title={Tradycje kulinarne Karkonoszy a regionalny produkt turystyczny w dobie ekonomii doświadczeń}, type={artykuł}, keywords={ekonomia doświadczeń, turystyka kulinarna, produkt turystyczny, konkurencyjność, experience economy, culinary tourism, tourist product, competitiveness}, }