@misc{Gierczak-Korzeniowska_Beata_Aspekt_2017, author={Gierczak-Korzeniowska, Beata}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2017.473.16}, year={2017}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2017, Nr 473, s. 180-192}, language={pol}, abstract={Wyjątkowo cennym i interesującym źródłem danych o jakości usług turystycznych realizowanych na pokładach samolotów jest ich ocena uwzględniająca narodowość badanych respondentów. Ma to istotne znaczenie zwłaszcza w odniesieniu do przedsiębiorstw działających na rynkach międzynarodowych, jakimi są linie lotnicze. Celem artykułu jest pokazanie rozbieżności w ocenie jakości usług turystycznych pomiędzy Polakami a przedstawicielami innych narodowości. W opracowaniu zastosowano metodę ankietową, której podstawę stanowił kwestionariusz wypełniony przez 500 pasażerów Polskich Linii Lotniczych LOT. Przy analizie i interpretacji wyników wykorzystano test Manna-Whitneya oraz test niezależności chi-kwadrat. Wyniki badań uwypukliły występowanie dysonansu pomiędzy badanymi grupami w odniesieniu do oceny wybranych aspektów badanych usług}, title={Aspekt narodowościowy w odbiorze i ocenie jakości usług turystycznych w transporcie lotniczym}, type={artykuł}, keywords={narodowość, jakość usług, turystyka, standaryzacja, adaptacja, izomorfizm, usługi turystyczne, transport lotniczy, nationality, quality of service, tourism, standardization, adaptation, isomorphism, tourism services, air transport}, }