@misc{Borzyszkowski_Jacek_Podnoszenie_2017, author={Borzyszkowski, Jacek}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2017.473.07}, year={2017}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2017, Nr 473, s. 88-97}, language={pol}, abstract={Podstawowym celem niniejszego artykułu jest przedstawienie znaczenia konkurencyjności jako zadania organizacji zarządzających obszarami recepcji turystycznej (DMO). Dokonano przeglądu definicji konkurencyjności, jednocześnie akcentując, iż zagadnienie to jest stosunkowo różnie pojmowane w literaturze naukowej. W dalszej kolejności przedstawiono wybrane poglądy naukowców na temat znaczenia konkurencyjności w odniesieniu do sektora turystycznego, a w szczególności do obszarów recepcji turystycznej (ORT). Przeprowadzona analiza jednoznacznie wykazała, że z punktu widzenia rozwoju określonych ORT zagadnienie konkurencyjności ma priorytetowe znaczenie. Podkreślono, że znaczną rolę w zakresie podnoszenia konkurencyjności ORT powinny odgrywać organizacje zarządzające obszarami recepcji turystycznej. Badania przeprowadzone wśród 184 europejskich DMO wykazały, że podnoszenie konkurencyjności obszarów recepcji turystycznej jest uznawane jako działanie o dużym znaczeniu}, title={Podnoszenie konkurencyjności obszarów recepcji turystycznej jako zadanie organizacji nimi zarządzających}, type={artykuł}, keywords={konkurencyjność, obszary recepcji turystycznej, organizacje zarządzająceobszarami recepcji turystycznej, competitiveness, destinations, destination management organizations}, }