@misc{Migdał-Najman_Kamila_Analiza_2017, author={Migdał-Najman, Kamila and Najman, Krzysztof}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2017.469.12}, year={2017}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2017; Nr 469; s. 119-130}, language={pol}, abstract={Jednym z elementów nauczania wczesnoszkolnego w Polsce jest nauka podstaw muzyki, wiedzy o instrumentach i elementów słuchu muzycznego. Na przełomie 2015 i 2016 roku Instytut Muzyki i Tańca w Warszawie przeprowadził ogólnopolskie badanie poziomu kształcenia muzycznego dzieci w klasach I-III szkół podstawowych. W badaniu tym przeprowadzono wywiady z dziećmi i ich nauczycielami. Dzieci odpowiadały na pytania dotyczące ich zainteresowań muzyką, a także na pytania związane z ich wiedzą i umiejętnościami osiągniętymi w szkole. Nauczycieli pytano o warunki i możliwości prowadzenia zajęć muzycznych w szkole. W badaniu uwzględniono zróżnicowanie przestrzenne placówek szkolnych w Polsce, liczbę oddziałów szkolnych w placówkach i typ miejscowości. Celem prezentowanych badań jest ocena poziomu wczesnoszkolnego kształcenia muzycznego dzieciw Polsce}, title={Analiza poziomu wczesno-szkolnego kształcenia muzycznego w Polsce}, type={artykuł}, keywords={edukacja muzyczna, testy muzyczne, muzyczne umiejętności percepcyjne, poziom wczesnoszkolnego kształcenia muzycznego}, }